Hejsan.

Idag har jag haft en ovanligt produktiv dag i mitt uppsatsskrivande. Fram tills för ungefär 3 veckor sedan kändes hela uppsatsarbetet ungefär som att köra huvudet i en tegelvägg. Jag kom ingenstans. Så var det ju förstås inte egentligen, men det var så det kändes.

Idag däremot har det varit vårbäcksflyt och jag njuter helt ohämmat av det! Det händer nämligen inte så ofta, eller i varje fall är inte känslan att det händer så ofta. Men idag, idag hände det!

Dessutom skiner solen och om jag sitter i lä ,så att inte de ilskna nordanvindarna kommer åt mig, kan jag låtsas att det är vår på riktigt. Det var längesen jag hade en sån bra måndag som jag har haft idag!

Translation:
My master thesis is finally flowing and moving forward. Up until about 3 weeks ago that was not the case, back then it felt like a struggle all the time. So today I am happy and enjoying the feelings of my hard work. Plus, the sun is shining, and as long as you stay out of the wind it is possible to pretend that it is finally spring for real!
It is a long time since I had a Monday as good as this one.

Det här inlägget postades i det dagliga slitet och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

En kommentar till

  1. Ping: som att slå huvudet i en tegelvägg |

Kommentera

