2011, oktober – december.

Och så var det dax för den sista delen i summeringen av förra året! Den råkade jag nämligen hitta nu i förra veckan när jag kikade bland mina utkast. Håhåjaja, så kan det gå ibland. Jag antar att den kom bort i allt flyttande som var i januari. Hursom, nu kör vi!

OKTOBER


Oktober började med födelsedagskalas för min moster i Skåne. Jag tipsade om min systers lådkamera och
gjorde ytterliggare en ett-foto-i-timmen.

Sedan åkte jag och ett gäng trevliga prickar till Stockholm för att beskåda Red Hot Chili Peppers. Det var en fantastisk konsert!
Väl hemma igen blev jag förkyld men bestämde en kväll att nu får det vara nog! så jag gick hem till en vän på försenad födelsedagsmiddag. Det hade i samma veva blivit höst på riktigt och jag kom på hur vädret ska vara för att jag verkligen ska tycka om hösten. Förkylningen jag dragit på mig efter konserten var en seg en, och jag insåg vad förkylningsdilemmat innebar.
En söndag överraskade min mama mig och delar av familjen med en en vecka gammal livesändning av the Phantom of the Operas 25 års jubileum från Royal Albert Hall i London. Vi såg den på bio.
I samma veva hade första läsperioden kommit till sitt slut så vi hade tentavecka och jag skrev hemtenta.



När den var färdigskriven och inlämnad avslutade jag oktober med att åka till Berlin och hälsa på Luara. Det var fyra riktigt härliga dagar fyllda med mat, prat, turistande och nya upplevelser.

NOVEMBER
November började med lunch med efterrätt tillsammans med min syster, och jag tipsade om bloggar och åt en lammhamburgare.
Jag tipsade om att en äppelpaj kan pigga upp vilken torsdagskväll som helst.

Och sedan åkte jag till Göteborg en tidig morgon.

Jag åkte dit med klassen för vi var där i cirka tre dagar på studieresa.
Men när klassen åkte hem så stannade jag kvar och umgicks med vänner resten av helgen. När jag kom hem var det så mycket att jag knappt hann andas, eller så var det bara själva månaden som tog musten ur mig.

DECEMBER
Och så blev det då äntligen årets sista månad och december, en månad jag tycker så oerhört mycket bättre om än november. Jag försökte njuta av alla väder fast jag längtade mest efter snö.
Vi hade den årliga pepparkakshusbyggartävlingen i skolan och jag och mitt lag vann med den här fantastiska versionen av Öresundsbron.
Jag och mina närmaste hade julavslutning med god middag och massa prat
och jag var hemmahemma och bakade lussekatter en förmiddag.
Vi hade glöggmys med glögg och massa kakor och annat som sedan följdes av en bartömning med allehanda tokigheter och så dans förstås.
Jag var med och sjöng på en julkonsert och så såg jag Karlskronas lucia. Sedan närmade sig slutpresentationerna i höstens kurser och jag tänkte väldigt mycket på att det också innebar att hela masterprogrammet snart är slut.
Jullovet började med stämningsfull julkonsert och julfika

och fortsatte med en ”ett-foto-i-timmen” och mina syskon kom hem till staun och hem till mig på middag.



Och sedan blev det julafton och jag var hemmahemma med familjen och bara tog det lugnt.
Annandagen spelade vi fia med knuff och åt lutfisk. Sedan blev det årets sista vecka och jag fick ta lite paus i mitt jullov.
Jag hade bokfredag, och tipsade om tre böcker jag läst under de senaste månaderna.
Jag fyllde i årets sista lista och reste till Göteborg för att fira nyår med mina bästa.



Det blev en mycket fin avslutning på ett år som jag som helhet var väldigt nöjd med.

Del 1 av 2011 finns här.
Del 2 här.
Och del 3 här.

Translation:
When I browsed through my blogposts the other day I realised that I never finished my summary of 2011, so here is finally the last part! Please read it with Google Translate.

Part 1 can be found here.
Part 2 here.
And part 3 here.

Det här inlägget postades i summan av kardemumman och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

