bland raukar, crepes, rabbisar och får, del 1

Det blev torsdag i förra veckan och jag vaknade på Gotland.
jag ville genast ut och titta på gotland så jag tjyvstartade med en promenad
innan det var dax för frukost.
på vägen in till stan såg vi et gäng blommor som trotsade det gråa vädret.
visby är rysligt pittoreskt!
den här hoppbilden satte vi på första försöket. fina familjen!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vi tittade runt på byn som var ekande tom, precis som det ska vara en dag mitt i veckan på gotland.

vi kikade på världshuset där Mama och Papa åt sin bröllopslunch när de gifte sig.
jag hittade fina postförvaringslådor
och cykelställ där sadeln inte blir blöt.
vi passerade Almedalen och jag undrade hur sjutton alla politiker egentligt får plats här!
efter det åkte vi till östra sidan av ön för att titta på
blåsippor
havet
och
raukar!

jag klättrade
för jag ville absolut inte vara sämre än min bror!
efter det for vi tillbaka till visby, åt bakpotatis till lunch och tillbringade eftermiddagen på fika hos en gammal kompis till mama.

resten av dagen kommer i nästa inlägg!

Translation:
On Thursday last week I woke up on Gotland, we started off by eating breakfast, walking around in Visby looking at things and then we went to the eastern side of the island to look at spring flowers, the sea and strange stone formations known as ”raukar”. Afterwards we had lunch and spent the afternoon with the family of an old friend of my Mama’s. The rest of the day comes in the next blogpost!

Det här inlägget postades i utflykter och äventyr och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

En kommentar till bland raukar, crepes, rabbisar och får, del 1

  1. Karin skriver:

    Åh! Mera bilder!!!! Vilken fin hoppbild ni fick till! Det gör att jag saknar er, galna familjen! Hehe. Nu väntar jag spänt på nästa del av bilder! Mera, mera, mera, meraaaaaaaa! Puss!

Kommentera

