valborg/walpurgis/siste april/last day of april

I måndags, på Valborgsmässoafton sken solen när jag och Ingrid vaknade.
Det gjorde oss båda så obeskrivligt glada!
Vårt mål för dagen var Lund.
Vi var tidigare än vi trodde och lyckades hitta en riktigt bra plats.
Lisa var med,
och Gunnar kom förbi en sväng.
Maria knöt turban och Markus tittade på.
Vi öppnade chipsen!
Och sedan pratade vi om allt möjligt. Här är Ingrid igång med att förklara något.
Gräset runtom oss försvann sakta men säkert under filtar och människor och vi fick besök på vår filt av några som missbedömt  hur många de skulle bli. Men solen sken ju så vi vart lika glada för det!
Det blev dax för vår medhavda picknicklunch.
Min bror kom förbi och snackade en bra stund, och det var ungefär enda gången på hela dagen som jag satt still och kunde behärska all studsighet jag hade i kroppen. Studsighet som kom av den otroliga lycka och glädje jag kände över att det var sol och varmt och jag var utomhus med sånt utmärkt sällskap  och det dessutom kändes som sommar!
Vi var på väldigt gott humör och med tanke på omständigheterna var det ju verkligen inte konstigt!
När vi började se gräset runtomkring oss igen så satt vi kvar en stund till. Solen sken ju fortfarande och vi hade ingen lust att åka hem.
När vi väl gjorde det höll solen på att gå ned och vi gick hem till en av Marias bröder för lite snack, sång och häng. När vi kom dit kände jag mig för första gången på hela dagen trött. Det var inte så konstigt, för då hade vi varit igång väldigt länge. Och innan Ingrid och jag var hemma hos mig igen, ja, då hade vi varit i gång i cirkus 12 timmar, så då får man vara lite matt helt enkelt. Solen och värmen gjorde ju sitt också.
Men, vilken fantastisk dag vi hade!!!

Translation:
On Monday me and a couple of friends celebrated Walpurgis/Last Day of April with picnic in a park. It was sunny and lovely and fun and warm, it felt like summer.
We had a fabulous day!

Det här inlägget postades i favoriter, påhitt, sommar, utflykter och äventyr, våren och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

