aprilonsdagsmiddag!

sista onsdagen i april regnade det hela dagen. därför blev jag extra glad när det slutade lagom tills jag skulle iväg på middag på kvällen.
målet för kvällen skulle intas på far i hatten
i sällskap av mina kurskompisar, dónal till exempel.
alla var hungriga och därför väldigt tacksamma för att vi fick lite bröd att knapra på.
vi åt bland annat oxsvans
och polenta med fylld paprika. mycket gott alltihopa!
linnea och linus var också med och gjorde det till en bra kväll, fast här ser linnea lite fundersam ut, vilket är totalt missvisande för hon var väldigt glad och rolig hela kvällen.
det fanns musik också, ett gulligt litet (om jag kommer ihåg rätt) bluegrass-band spelade för oss hela kvällen.
vi åt efterrätt också, vaniljglass med päron och sockerkaka med kolasås. mums mums!
jag var väldigt mätt så jag bad om att få bara lite glass, om det var möjligt. varpå servitören svarade: ”jag ska se om jag kan smuggla ut lite ur köket till dig.” och sedan kom han in med den här!
helt klart det finast förpackade smugglingsgodset jag fått ta del av någonsin!
och hemskt gott! nomnomnomnom.
och när maten var slut så pratade vi lite till, här är clara och charlotte inbegripna i en diskussion, innan vi sa godnatt. bra kväll!

Translation:
Me and some friends from my course had dinner at ”Far i hatten” on the last Wednesday in April. A great evening with lovely company and delicious food!

Det här inlägget postades i äta bör man annars dör man, påhitt, våren och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till aprilonsdagsmiddag!

  1. Ingrid skriver:

    Vilken fin lite burk du fick med smugglandet!!! :)

Kommentera

