birthday & sushi friday

sista fredagen i april, ja, alltså för cirka 3 veckor sedan, sken solen och jag cyklade hem till Emelie.
hon hade nämligen fyllt år och bjöd in till kalas.
medan vi väntade på resten av gästerna kikade jag omkring lite.
och tyckte att de kunde komma snart för jag var ju sugen på det här!
födelsedagsbarnet.
efter en liten stund så kom de äntligen!
så då kalas-fikade vi på den här! mums! marängbotten, lemon curd, färska jordgubbar och kesella blandat med grädde. nomnomnomnomnomnomnom

efter en lagom stund var jag tvungen att tacka för mig och åka vidare till nästa del av kvällen. jag skulle nämligen träffa L, en av mina äldsta kompisar.
efter litet inledande buss-missar så kom jag så äntligen fram och vi kunde gå och äta den där sushin som vi bestämt flera veckor tidigare. och som vi sett fram emot så hemskt mycket! den var god och det var bra, för då levde den upp till förväntningarna.
efter middagen promenerade vi lund runt och bara pratade och så försökte vi titta på alla fina blommande körsbärsträd, men det var lite för mörkt för att de skulle fastna på bild. en mycket fin fredag, hursom!

Translation:
Three weeks ago I spent my Friday evening at Emelie’s birthday party where I had the most delicious cakes and after some talking I met up with an old friend and had sushi. It was a very nice and fun evening!

Det här inlägget postades i äta bör man annars dör man, påhitt, våren och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till birthday & sushi friday

  1. Ingrid skriver:

    Åh, så gott det ser ut! :) Tårtan speciellt!

Kommentera

