school’s out for ever, eller hej då fp07.

vi fortsätter titta hur det var när jag var i karlskrona.
när första presentationsdagen var till ända hade min vän Linnea, som dessutom bodde hos mig, presenterat och försvarat sin uppsats. och det var vi ju så klart tvungna att fira
med cava!
efter skålande och hurrande och en känsla av overklighet åt vi middag. det blev kött med ugnsbakade potatisar och bönsallad med senapsdressing.
citronfromage med hallon till efterrätt!
när maten var uppäten knallade vi långsamt in till stan
förbi alla idylliska villaträdgårdar.
siktet var inställt på närmsta pub
och en ganska stor del av klassen!
asdad
asddas
det känns overkligt och märkligt att vi inte är en klass mera nu. att vi ska på nya vägar och åt andra håll och att vi inte kommer träffas igen i slutet av augusti så som vi gjort de senaste 5 (!) åren. vilka år det har varit och vad roligt jag har haft med alla dessa galna människor. och vad jag har skrattat och gråtit, tjoat, haft sömnbrist, upplevt nya saker, fnissat, varit förvirrad och frustrerad och väldigt väldigt glad i sällskap med alla dessa människor. det har blivit så många fina minnen!
och när puben nästan slängde ut oss, eller i alla fall började ställa stolar på borden, ja då var det dax att gå hem. en sista promenad genom staden som varit platsen för vårt skådespel. nostalgin var på topp kan jag lova! men på ett bra sätt.

translation:
the last night with my class, fp07. at first me and Linnea celebrated Linnea’s presentation of her master thesis with cava and dinner with dessert. after that we went to the city and met up most of our class for a few last beers together. it was a great evening filled with memories from the last 5 years!

Det här inlägget postades i äta bör man annars dör man, det dagliga slitet, favoriter, påhitt och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till school’s out for ever, eller hej då fp07.

  1. sv: Oskärpan gör en så stor bländare som möjligt, hade 1.4 som bländare då jag tog denna. :) Det beror alltså på objektivet :)

    Vilka fina bilder du har på Karlskrona, bron gör sig verkligen bra! :)

    • Tiggerific skriver:

      aha, då förstår jag :) då får jag testa hur det kan gå att göra med min kamera! tack! jag älskar den där himla bron så jag är glad att den blev bra.

  2. Du är så himla duktig, Malin! Jag hörde att du fått jobb/praktik redan, också…? Grattis! Och heja, heja, mot nya mål!

Kommentera

