cirkeln av mats strandberg och sara bergmark elfgren

det enda jag har gjort i helgen är läst den här boken. jag har fått slita mig ifrån den för att ordna med mat och sömn och sånt som kroppen trots allt måste ha. märkligt nog går det inte att leva på en god roman. hur god den än är!

den här boken har jag fått på tips från samma person som tipsade mig om ”hungerspelen”. jag hade hört om den, men inte hört vad den handlade om så därför hade jag helt öppna sinnen när jag gläntade på omslagssidan. jag har läst tusen böcker av den här typen tidigare, om ett gäng tonårstjejer som plötsligt måste samarbeta, med en gnutta magi, en smula pojkproblem, en del familjetrubbel och miljarders osäkerheter kring vem man är i andras ögon och vem man är i sina egna ögon.

det som gör den här boken annorlunda jämfört med alla de andra är att den är skriven av svenska författare och att den utspelar sig i Sverige. det som gör boken bra är att den är att den inte hänger upp hela handlingen på det magiska utan att andra världsliga problem också får ta plats. den går lätt att fastna i och tycka om, så lätt att jag var nära att sluta läsa för att författarna plötsligt hade ihjäl en av mina favvokaraktärer! men jag är glad att jag fortsatte läsa, för boken är en sån där sträckläsningsbok som jag alltid läste om somrarna när jag var liten. och jag behövde få känna att denna helgen var som ett sommarlov. om än bara för ett par dagar.

translation:
the only thing I have been doing this weekend is reading this book.

Det här inlägget postades i böcker, favoriter, sommar och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till cirkeln av mats strandberg och sara bergmark elfgren

  1. Eva skriver:

    Den fanns som pocket OCH till nedsatt pris :-)
    Det blir bra semesterläsning!
    Puss!

  2. Ping: ängelns lek av carlos ruiz zafón |

  3. Ping: eld av bergmark elfgren och strandberg |

  4. Ping: vad jag har läst i april |

Kommentera

