mina bästa sommarpratare, juni

anja pärson för att hon berättar så där skarpt om livet bakom den alpina världsstjärnan. pratet påminde mig om henrik larssons sommar förra året. och också för att det gör mig lite ledsen att hon i 2000-talets sverige känner att hon behöver be om lugn och ro.

christina lampe-önnerud för att hon lugnt konstaterar att ibland måste man ta seden dit man kommer, som att hon behövde ha med en man som kunde öppna och avsluta hennes möten när hon gjorde affärer i kina. och för att jag fascineras av hennes historia.

john guidetti för att han sänker rösten och förväntar sig att alla ska lyssna, för att han är självsäker på gränsen till arrogant och för att han säger ”om inte jag tror på mina drömmar så kommer ingen annan göra det heller”. det som irriterade mig var hans sätt att hela tiden referera till sin flickvän, som just ”flickvännen” eller ”tjejen”. hon har väl ett namn?! en människa är inte ett objekt.

trita parsi för att jag är sjukligt fascinerad av allt som har koppling till mellanöstern. ännu mer om personen som berättar har koppling till sverige. han väckte också många tankar om vad det innebär att ha en identitet och hur den tar sig uttryck beroende på.

lyssnar ni? och har ni några favoriter? eller några ni inte alls gillar?

Det här inlägget postades i favoriter, musique, sommar och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till mina bästa sommarpratare, juni

  1. Eva skriver:

    Sommar,sommar,sommar!
    Så roligt och intressant att lyssna på och oftast är det de jag inte tror ska vara ngt bra som är bra!
    Än så länge är det Anja P, Trita P och Daniel E som jag har fastnat för men jag har inte hunnit med så många!

Kommentera

