1912-07-13, en sån himla extra extra extra speciell dag.

source.

Idag är en mycket speciell dag.
Idag skulle nämligen min mormor fyllt 100 år. Om hon fortfarande hade levat hade vi med all säkerhet ställt till med stort kalas på Mjövik. Det hade varit minst sju sorters kakor: bullar, drömmar, mandelmusslor, syltkakor drömtårta, vanlig rulltårta och så vidare. Och så champis eller pommac att dricka, och så klart kaffe i den röd-och-vit-prickiga-servisen. Jag önskar att hon hade levat så att vi kunnat ta en långsam promenad ned till vattnet, efter att gästerna åkt hem, för att bara lyssna på lugnet och titta på staun.

Mormor, jag saknar dig.

Fotot ovan är från mormors och morfars bröllop 1940 och taget av en släkting. Jag har i min tur lånat det av min kusin.

Translation:
If my grandma had lived today this is the day when she would have turned a 100 years old. I miss her a lot. The pic above is from her and grandpa’s wedding day, in 1940.

Det här inlägget postades i äta bör man annars dör man, de små sakerna, favoriter, påhitt, sommar, summan av kardemumman, tankar för dagen, tillbakablickar och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till 1912-07-13, en sån himla extra extra extra speciell dag.

  1. Eva skriver:

    Så fint skrivet om din mormor!
    Jag önskar mig också en pratstund och en promenad med henne!
    Puss o Kram!

Kommentera

