på andra sidan/the other side

Vet ni? Jag klarade det.

I onsdags presenterade jag min masteruppsats och nu är den godkänd och klar. Lagd till handlingarna. Med ett heltidsarbete och en uppsats att skriva har det varit en minst sagt omtumlande sommar. Men, jag klarade det. Allt slit betalade sig och känslan det ger mig går nästan inte att beskriva.

Lättnaden och lyckan och vemodet turas om att gå bredvid och hålla mig i hand.

Translation:
I did it. I managed to work full time and finish my master thesis this summer. I made it through to the other side. I presented my thesis last Wednesday and it is now done and done. My feelings are wide spread, from happiness to sadness to relief to melancholy. Now, I will hopefully have more time for blogging!

Det här inlägget postades i det dagliga slitet, sommar, summan av kardemumman, tillbakablickar och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till på andra sidan/the other side

  1. Sandra Ajax skriver:

    Grattis Malin!! Kan bara föreställa mig känslan, men den måste vara magisk! Så du jobbade också samtidigt? Skönt att höra att det går ändå, att göra både och :)

    Svar: Vi fick fortsätta med det material vi hade, men jag bestämde mig för att skriva helt själv den här gången och var så himla trött på det ämne vi valde. Tror vi tog ett lite för stort och svårt ämne. Tack snälla för peppen och de fina orden! Om/när (NÄR!) jag blir godkänd i januari kommer jag gråta av lycka eftersom jag då kämpat med det här i ett år. Och precis som du skriver – jag kommer känna mig så stark och grym!

    Kramar!

  2. Sandra skriver:

    Grattis! Fy, jag tycker att det är jobbigt bara att skriva uppsatser på tre sidor ;)

Kommentera

