Hej våren!

Hej solen! Hej marken! Hej du grusiga trottoar! Hej morgonsol! Hej knoppar, blommor och blad! Hej trädens gröna löv! Hej friska lite varmare luften! Hej åkrar och fält! Hej havet! Hej promenader! Hej uteserveringar, utomhusfikor och soliga söderväggar! Hej nättare skor och snartsnartsnart tunnare jacka! Hej mina korta kjolar! Hej solen i ögonen så att jag inte ser vad det står på min skärm! Hej alla glada, leende och vår-rusiga människor! Hej rensopade trottoarer och nyplanterade rabatter! Hej solglasögon! Hej vårluften i mina näsborrar och mina lungor! Hej alla extra små promenader hem från jobbet som jag tar bara för att vädret är så fantastiskt! Hej snödroppar, tulpaner, vintergäck, vitsippor och krokus!

Hej våren. Jag är så glad att du är här.

Det här inlägget postades i de små sakerna, det dagliga slitet, favoriter, våren och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Hej våren!

  1. Åh jag håller med dig. Så fint! Så bra! Så vårigt!

  2. Mama skriver:

    Den försvann…våren…men den ska väl snart komma tillbaka!

Kommentera

