Den perfekta fredagsunderhållningen: The Road to Red Rocks

Förra veckan var jag på en av mitt livs bästa konserter. Musiken stod Mumford and Sons för och jag har sällan varit så lycklig och fånigt leende under en konsert som jag var då. Jag ska berätta mer om konserten när jag har samlat mig och orden men tills dess det skett vill jag så länge tipsa om en annan Mumford and Sons relaterad grej.

Nämligen filmen ”The Road to Red Rocks” som finns att se här (men bara till och med lördag denna vecka, så skynda skynda!). Filmen handlar om Mumford and Sons väg till och spelning på legendariska Red Rocks Amphitheatre i Colorado, USA, från i somras. Mellan sekvenserna med bilder från konserten får vi se bitar av den turné de genomförde och de platser de spelade på innan de kom till slutmålet som var just Red Rocks. Filmen är en dryg timmes eufori och lycka. Titta genast!

Detta inlägg publicerades i de små sakerna, favoriter, film och tv-serier, musique, utflykter och äventyr och märktes , , , , . Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar