min semester ger mig fjärilar i magen

För första gången någonsin har jag semester. Riktig semester från ett riktigt jobb. Det känns lätt surrealistiskt och helt obegripligt. Vissa stunder är det en berusande känsla.

Att få sovmorgon mer än två dagar på raken. Att äta lunch när jag vill och utan att hasta tillbaks till något. Att ligga kvar i sängen och läsa när jag vaknat på morgonen. Att spendera eftermiddagen på balkongen med ett korsord, en tidning, ett fånigt spel på mobilen, eller en bok som jag bara inte kan sluta läsa i just nu.

Än så länge har jag haft semester i drygt 72 timmar. Så ännu har jag inte förstått att det är på riktigt och att jag kommer vara ledig också i morgon när det är måndag. Och jag har heller inte greppat att jag har typ sju gånger så många timmar semester till framför mig, jämfört med de 72 timmarna jag redan har haft.

Jag får fjärilar i magen vid tanken på all ledig tid som ligger framför mig.

Det här inlägget postades i sommar, tankar för dagen och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

En kommentar till min semester ger mig fjärilar i magen

  1. Ina skriver:

    Underbart! :)

Kommentera

