torsdagslistan

Idag pausar vi semesteråtergivningen med en lista!

Favorit…
plagg: min nya klänning med fåglar på och utskuren rygg. Det är den som jag har på mig på bilden till höger —>
låt: just nu ”Gone Tomorrow” med Lambchop
fik: Systrarna Lindqvist i Karlskrona.
klubb: alla klubbar som har ett rejält dansgolv, ett gäng bra vänner att dansa med och så självklart bra musik.

artist/band: Red Hot Chili Peppers nu och för alltid.
djur: tigrar.
inredning: färgglatt, varierat och med många personliga påhitt.

Jag hatar: att känna att jag inte hinner det jag vill göra.
Jag älskar: att andas in havsluft.
Jag brinner för: offentliga rum.
Jag kan dö för: mina närmaste.
Jag trodde aldrig: att jag skulle bli så här vuxen som jag är nu, med examen och jobb och lön och egen lägenhet i en stad som för bara 1,5 år sen inte ens existerade som framtida hemstad.
Jag vill tro: att allting löser sig och blir bra och att man inte behöver känna en sån oro jämt.
Jag hoppas: att jag aldrig låter mig fastna i något jag inte mår bra av.

svart/vitt
fest/hemmakväll
fisk/kött
bohemiskt/ljust o fräscht
alkohol/alkoholfritt
kladdkaka/morotskaka
chips/godis

Bästa…
festivalen: den med bandet jag helst vill se och höra.
bilden: den här på mig som Luara tog min sista kväll i Holland.

skivan: Stadium Arcadium med Red Hot Chili Peppers.
lägenheten: min första riktiga i Karlskrona med ett trappsteg upp till balkongen och ett kök som var litet men där man ändå fick plats många runt bordet.
julen: sist vi var hela familjen och firade och det var så mycket snö att vi nästan inte kunde ta oss fram på kyrkogården på vår traditionsenliga julaftonspromenad.
våren: den 2011 när jag var i Holland.
sommaren: också den 2011 för den var så händelserik, som helt ny men ändå gammal och vemodig på en och samma gång.
hösten: jag tror hösten 2012. Det var min sista höst på utbildningen och i Karlskrona och jag och mina vänner gjorde den verkligen till något extra. Bland mycket annat ställde vi till exempel till med kräftskiva.
resan: min senaste till Hossegor i Frankrike och när familjen reste till Indien.

När jag var 16 ville jag: bara komma in på estet och få teckna och måla hela dagarna.
När jag var 20 hade jag precis: i sista stund ändrat mig i min ansökning till högskolan vilket gjorde att jag kom in, men inte på det programmet jag ville gå. Därför jobbade jag ett år till och pluggade kvällskurser. I efterhand känns det som ett bra beslut.
När jag var 10 längtade jag: efter att få cykla till skolan.

När jag var 25 åkte jag:
till Nijmegen i Holland som utbytesstudent, till västkusten för kvalitetstid med Kärntruppen och på megastor internationell worldscoutjamboree i Skåne.
När jag var 30 ville jag: den som lever får se, för så gammal är jag inte ännu.

Jag kommer aldrig: sluta prova nya saker och kasta mig ut i det okända, fastän hela kroppen darrar.
Jag kommer alltid: följa magkänslan och ta hand om mina närmaste.

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Kommentera

