eld av bergmark elfgren och strandberg

Det bästa med sommaren är alla böcker jag har tid att läsa. Förra sommaren läste jag bland många andra, Eld av Sara Bergmark Elfgren och Mats Strandberg. Det är andra delen i Engelsfors-trilogin och jag var mycket mycket förväntansfull inför den efter att ha sträckläst den första boken i serien, Cirkeln.

Jag minns att jag inte blev besviken, den här var lik den förra men bjöd ändå på nya upptäckter. Och ledde till nya funderingar så klart. Jag visste ju redan innan jag började läsa att det skulle komma en tredje bok. Det är den boken jag i skrivande stund ivrigt väntar på. Vad jag vet ska den heta Nyckeln och komma ut i Sverige den 15 november. Jag längtar redan! Det känns dessutom extra bra att ha något att se fram emot som sker under årets absolut tröttaste månad.

Det här inlägget postades i böcker. Bokmärk permalänken.

Kommentera

