kräftor, 7-kamp och dans #vikenkräftis13

I lördags var det som sagt dags för årets första kräftskiva.

Jag och Cecilia kom lite tidigare för att hjälpa till med förberedelserna samt hinna prata ikapp lite eftersom vi tre inte setts på länge.
Det kom en regnskur och vi var glada över att vi fattat det kloka beslutet att duka inomhus.
Efter ett slag började resten att ramla in.
Cecilia.
Vi la upp kräftorna
och satte oss till bords för att äta, sjunga och prata.
Caroline och Jesper.
Therese efter-maten-pausade med lite kaningos hos Loke.
Här är hela gänget, förresten. Jag propsade nämligen på gruppfoto. Och de var faktiskt inte särskilt svårövertalade, något som också märks med tanke på mängden foton vi tog.
Det här med hoppfoton är ju så charmigt. Särskilt med självutlösaren…
Här var förslaget att vi alla skulle göra ”ugglan”. Jag övade och övade och övade innan men lyckades ändå så totalt dåligt för att jag bara inte fick ihop hur jag skulle göra med händerna och fingrarna när det väl gällde. Men, det blev ju en vansinnigt rolig bild!
Efter det hade vi 7-kamp
och sen var det dax för dessert!
Det fanns kräftor överallt…
så vi passade på att sjunga lite fler snapsvisor.
Ida, Pontus och Robin.
Jesper knåpade ihop en spellista med dansvänlig musik
och snart såg det ut så här.
Peppen var total!
Caroline kom med jello-shots så att vi kunde pausa en stund.
Det fanns snax också.
Ida.
Och sen såg det ut så här resten av kvällen: mycket dans och studs överallt. På söndagen var vi alla lite trötta men det var det så himla värt!

(för övrigt blev färgerna i mina bilder så himla märkliga den här gången. jag vet inte vad jag har gjort, men jag hoppas jag kommer på det snart! för jag brukar ha färggladare och spänstigare färger än så här… Ingrid, har du någon idé om vad det kan bero på?)

Det här inlägget postades i påhitt, sommar. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till kräftor, 7-kamp och dans #vikenkräftis13

  1. Jag tycker inte att det ser konstigt ut med färgerna. Du kanske får ge dem mer kontrast eller bara höja mättnaden i färgerna, för att få dem poppa lite.

  2. Ping: kräftskiva |

Kommentera

