en tisdagslista om det bästa jag vet, en sak jag önskar mig och min bästa ägodel

1. Var är din mobiltelefon?
För det allra mesta där jag är (tyvärr).

2. Var är din andra hälft?
Jag känner mig väldigt hel alldeles för mig själv, men om du menar min familj så är den ibland alldeles för långt bort.

3. Ditt hår?
Just nu i en märklig axellång frisyr som jag till och med kan sätta upp i knut och tofs och sånt och som blektes massor under Frankrike-semestern vilket gjorde att hårfärgen som innan var mjukt orange-röd nu är mer åt det blonda hållet. Det känns konstigt men bra.

4. Ditt humör?
Sömnig och borde gå och lägga mig genast (det är måndagkväll när jag skriver det här).

5. Din dagsplan?
Ja, alltså, dagen har ju redan gått nu, men den gick ut på att jobba, träna och ha ett telefonmöte om scoutprojektet jag är engagerad i.

6. Det bästa du vet?
Utan inbördes ordning bland annat: Mina vänner, knäppa utekvällar med ett roligt gäng och mycket dans, skittles, att lära känna nya människor, böcker, allt som får mig att skratta, havet, min familj, att resa och då särskilt suget i magen och kroppen när flygplanet med ett lätt knyck lämnar den asfalterade landningsbanan, hallon, offentliga rum och att somna i en säng med krispiga lakan.

7. Din dröm i natt?
Drömde exakt noll och ingenting.

8. Ditt livsmål?
Uppleva och leva så mycket jag bara orkar tillsammans med människor som gör mig glad.

9. Rummet du är i?
Utanför köket men vid köksbordet vid fönstret.

10. Din hobby?
Läsa, rita och fota.

11. Din skräck?
Att jag ska leva ensam resten av livet.

12. Var vill du vara om sex år?
Då vill jag känna att jag tillhör ett sammanhang. Och så vill jag jobba med offentliga rum. Och gärna antingen ha bott eller just då bo utomlands.

13. Var var du igår kväll?
Eftersom det var söndag var jag hemma och tog hand om tvätt och sånt samt förberedde inför veckan, ungefär så där som en gör på söndagar. I lördags var jag däremot på en rolig fest med många nya ansikten, vilken slutade typ så där kl 04:00.

14. Vad är du inte?
Jag är inte ledsen.

15. En sak du önskar dig?
Att det blir en varm och solig höst.

16. Var växte du upp?
Hemma hos mina föräldrar i Karlskrona och första gången jag bodde utomlands i London efter studenten.

17. Det senaste du gjorde?
Åt middag, pratade i telefon och förberedde blogginlägg.

18. Dina kläder?
I princip alltid något som kräver strumpbyxor, alltså kjol eller klänning.

19. Din tv?
Är mer som en extra stor skärm att koppla upp datorn till.

20. Ditt/dina husdjur?
Nej, jag har inga husdjur.

21. Din dator?
En Macbook Pro med en ledsen optisk läsare.

22. Din bästa ägodel?
Min soffa.

23. Saknar någon?
Jag har insett att nuförtiden finns det alltid någon att sakna eftersom jag har turen att känna människor som bor på så himla många olika platser. Både i Sverige och i Världen.

24. Din bil?
Jag har en cykel. Den är svart och tar mig alltid snabbt dit jag vill.

25. Något du inte har på dig?
Just nu är jag barfota = har inga strumpor för tillfället.

26. Favoritaffär?
För tillfället är jag svag för Pocket Shop.

27. Din sommar?
Så himla fin!

28. Älskar någon?
De som är närmast mitt hjärta.

29. Favoritfärg?
Grönt.

30. När skrattade du senast?
Innan ikväll åt Schmidt som i sitt försök att fånga en lion fish fick en (giftig?) brännmanet på kinden och bad Winston kissa på hans kind eftersom det skulle hjälpa mot smärtan.

31. När grät du senast?
I onsdags.

Det här inlägget postades i summan av kardemumman. Bokmärk permalänken.

Kommentera

