Frankrike del XI: den sista surfingen


Det blev den sista dagen i Frankrike för den här gången och jag var så här glad inför min sista möjlighet att surfa. Vågorna såg grymt bra ut från balkongen och visade sig vara det också. Det kändes alltså som den perfekta avslutningen på semestern och surfandet (för den här gången)!

Efter surf var det lagom att äta lunch. Min sista på balkongen och vi slurpade bland annat i oss det sista av gazpachon.
Cookie var lyrisk över den utmärkta surfingen och över vädret, lunchen och sakernas tillstånd i största allmänhet.
Jag.
Karin.

Vi tillbringade eftermiddagen på stranden.
På kvällen gick vi ut och åt. Dels för att det var min sista kväll och dels för att ingen av oss orkade laga mat eftersom det innebar att vi skulle behöva diska. Och samma dag hade nämligen den högst prekära situationen med att vattnet i vasken inte rann ut alls så fort som det borde, eskalerat anmärkningsvärt, vilket gjorde det mycket krångligt, ja, näst intill omöjligt faktiskt att kunna diska på ett vettigt sett.
Cookie.
Vi avslutade kvällen med en promenad längs stranden
och med att äta glass från vårt stammisställe. Hallonsorbet för mig och mango för Karin. Mango var förövrigt den enda glassorten som Cookie åt eftersom hon tyckte att den var den allra allra bästa, och jag menar, varför ändra på ett vinnande koncept?

På det hela taget en mycket utmärkt sista dag!

Det här inlägget postades i sommar, utflykter och äventyr. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Frankrike del XI: den sista surfingen

  1. Vilken fin sista dag!
    Haha! Älskar verkligen konceptet, förstår det fullt ut! :)

Kommentera

