välkommen till den här världen av amanda svensson

Precis innan jag flyttade från Malmö förra året läste jag den här boken. Eftersom den utspelas i Malmö och Köpenhamn kändes det så väldigt passande.

Om jag ska beskriva boken med en mening så handlar den om tre människor som på olika vis påverkar varandra genom de val de gör i sina liv. Det är Greta, Simon och Claus som tillsammans formar en triangel vilken är mittpunkten i det här dramat. Ganska snart förstår en dock att det inte handlar om en gyllene triangel utan snarare om Bermuda triangeln. Något kommer hända och även fast jag kände det på mig kom det i alla fall som en chock. Det är en kärlekshistoria, ja, men en som visar att det sällan är enkelt.

En annan anledning till att läsa boken är språket. Jag älskar Amanda Svenssons språk. Och det vill jag minnas att jag gjorde sist också, jag har nämligen läst böcker av henne förut. Och jag bloggade om det då också, kolla här.

Det här inlägget postades i böcker, favoriter. Bokmärk permalänken.

Kommentera

