solsalta sommarstaden karlskrona

Mina sista semesterdagar spenderade jag i hemstaden. De såg ut ungefär så här:
Vädret var strålande alla dagarna!
Jag åkte bussen till stan med de här fina. Vi satt längst bak som alla coola jämt gör.
Vi kollade in skärgårdsfestens invigning som Mama och hennes kör deltog i.
Vi hälsade på stadens grundare
som hade blivit något pimpad inför de kommande festligheterna.
Vi firade min Mamas födelsedag med god mat på lokal. Jag åt mina två bästa svenska rätter: råraka med creme fraiche och löjrom samt varma hjortron med vaniljglass. Obs! dog en smula.
Karlskrona by summer night.
Jag, Flinchie och Cookie gick på konsert med Vapenbröder, ett lokalt pop-pojk-band som sjunger på svenska. De har släppt en skiva som jag tycker mycket om och som jag tycker alla borde lyssna på. Gör det här vetja!
Till sist firades systrarnas födelsedagar!

Och ungefär här tar min semester slut. Den var min första betalda någonsin och helt fantastisk, underbar och ljuvlig.

Det här inlägget postades i sommar, utflykter och äventyr. Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till solsalta sommarstaden karlskrona

  1. Ina skriver:

    Så härliga sommarbilder! Särskilt den när Cookie hoppar :)

  2. Mama skriver:

    Din mamas födelsedag firades också ju 😘😃👏

  3. Ping: födelsedagsfir och en jäkla massa musik |

  4. Ping: juldagen: promenad och party |

Kommentera

