autumn

Jag sprang över de här bilderna på internet. Det är s.k. ”fore-edge paintings” som nyligen upptäckts i böcker från 1800-talet på universitetet i Iowa, USA. Jag tycker att de är helt fantastiska. Det handlar alltså om böcker där någon har gjort målningar på kanten av böckerna, och målningarna syns enbart när sidorna är vinklade på ett specifikt vis. Den här gif:en förklarar det hela väldigt bra:
Jag tycker de är superhäftiga och känner mig helt lycklig när jag ser dem.
Du kan kolla på fler ”fore-edge paintings” och också läsa mer om dem här.

Det här inlägget postades i böcker. Bokmärk permalänken.

En kommentar till autumn

  1. Mette skriver:

    Ja, coolt!!!

Kommentera

