en kväll på papi med cecilia

En av mina nyaste närmsta vänner, Cecilia, är i skrivande stund i Sydafrika på sitt livs resa där hon utbildar sig till safariguide. Som tur är uppdaterar hon flitigt med foton från sitt liv där vilket gör att jag saknar henne lite mindre. Innan hon åkte gick vi ut och åt middag tillsammans.

Men först började vi med lite snack och snacks hemma hos mig.
Och sen fortsatte vi kvällen här, på Papi.
Vi valde samma rätt båda två och efter en tur fram och tillbaks till köket fick vi äntligen varsin som var varm (på den första vi fick var nämligen köttet kallt) och då smakade det mycket bra.
Mellan tuggorna pratade vi om allt som hänt sen vi sågs sist och så berättade Cecilia så klart en del om sina Sydafrika-förväntningar.
Efterrätt tog vi också så klart. Jag åt bara glass och sorbet och den som utan tvekan var godast var den orange. Det var nämligen blodapelsinsorbet och den var, i hård konkurrens med min favorit citronsorbet, en av de godaste sorbeterna jag någonsin ätit. Jag skulle kunna tänka mig att gå hit igen och enbart äta blodapelsinsorbeten!
Och efter litet mera snack sa vi tack och godnatt. Och jag kramade om Cecilia lite extra för nu visste jag ju att det skulle dröja innan jag får se henne igen.

Det här inlägget postades i äta bör man annars dör man, höst, påhitt. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till en kväll på papi med cecilia

  1. inafotar skriver:

    Sorben såg sjukt god ut!

Kommentera

