la familia i malmö

En guldig fredagskväll i oktober satte jag mig på tågetoch åkte till Malmö.Jag var nämligen inbjuden till det häreftersom min syster numera pluggar Digital Media på Hyper Islandoch de hade en liten mini-utställning med interatktiva techgrejer. Det var mycket ljud och ljus och känna och klämma och det tycker jag om, så det var en utställning som passade mig utmärkt.När vi kände oss klara knallade vi iväg för att käka.Vi hade bokat bord på restaurang Myteri.Och här är hela gänget.Axel, Gustav och Cookie.Ingrid, Calle och jag.I-väntan-på-förrätten-spex.Cookie var hungrig så hon ville nästan ta en bit av Gustavs förrätt.Flinchie fick sin förrätt sista av alla och när hennes rotfruktschips till slut kom ville nästan alla smaka…så hon såg lite mordisk ut om en kom för nära.Det var en restaurang med mycket fisk på menyn så vi åt det till förrätt nästan allihopa.Förrätten var god, men sen dröjde det alldeles för länge innan vi fick våra huvudrätter. Flinchies ansiktsuttryck sammanfattar hur vi alla kände på ett mycket utmärkt sätt.Men till slut kom den äntligen! Då var vi verkligen hungriga. Jag åt rödingen, som är på den sista bilden, och den var mycket god även om det var en mycket märklig och spännande sallad till. Den var liksom grillad eller torkad eller nåt vilket gjorde att det kändes som att jag ibland satt och tuggade på ett gäng höstlöv. En helt ny upplevelse!Vi hann med och snacka och tjoa också. Det är viktigt.Ungefär lika viktigt som efterrätt! Här en creme brulee med blåbär.Och här en form av äpplekaka med nåt som ser gräddigt ut (jag kommer faktiskt inte ihåg vad det var) och sen vill jag minnas att det var flagor av bacon till också…Ingrid och hallonsorbeten <333
Och efter lite mera snack och så kände vi oss klara. Några gick vidare och drack öl och andra gick hem respektive tog tåget hem för att sova. En mycket fin liten fredagsaktivitet!

Det här inlägget postades i äta bör man annars dör man, höst, påhitt. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till la familia i malmö

  1. inafotar skriver:

    Mysigt med familj o kompisar på samma ställe :)

  2. inafotar skriver:

    Vad fint med familj och kompisar på samma ställe :)

  3. Ping: animation, after work, och amstel |

Kommentera

