en lördag med frukostsällskap och tomatsoppa

Dagen efter turen till Malmö vaknade jag och mina systrar hemma hos mig.
På morgonpromenaden för att handla frallor gick vi under den här ljuvliga färgsprakande lövprakten.
Och sen åt vi. Frukost alltså <345667890!!!
Till lunch var vi bjudna hem till vår moster så vi tog vårt pick och pack och for dit.
Där var de sista förberedelserna i full gång när vi kom. Så vi hjälpte till och pratade om allt möjligt i väntan på resten av gästerna.
Sen var det dax för lunch med krämig tomatsoppa med getost-creme fraiche tillsammans med bröd med vitlök i och västerbottenost ovanpå. Mumsmumsmums!
Och till kaffet fick vi den här otroligt välsmakande kolapajen med vinbär på.

Efter det pratade vi lite till och sen åkte jag hem till mig och tog en promenad nästan hela vägen till Sofiero. Typiskt bra lördag!

Det här inlägget postades i äta bör man annars dör man, höst, påhitt. Bokmärk permalänken.

Kommentera

