5. Berätta om ett klädesplagg som får dig att känna dig stark.

(jag blev så distraherad av stormen Sven igår, så trots att jag förberett det här inlägget glömde jag publicera det. nåja, bättre sent än aldrig kommer det ikväll istället!)

sen ett okänt antal år tillbaka har jag identifierat mig med tigrar. så när jag fick den här t-shirten i present av min bästa vän, var det inte bara ett bevis på att hon känner mig så jäkla bra, utan också ett sjukt bra tillskott till min garderob. för det är den jag drar på mig när jag ställs inför dagar som känns lite extra jobbiga, när jag känner mig skräckslagen och behöver plocka fram den där aviga tigern som jag vet finns inom mig.

det här inlägget är en del i Emily Dahls julkalender ”Berätta om…”. det är hennes idé och koncept som utgör grunden i det här inlägget. texten och eventuella foton är mina egna skriven och valda efter rubriken i dagens lucka. du kan läsa mer om julkalendern på Emilys blogg och här kan du se hennes version av dagens lucka. jag kommer inte vara med på alla luckor utan plockar de rubriker jag tycker är intressanta. sen får inläggen i ”Berätta-om-julkalendern” ploppa upp här på bloggen som lite extra julpynt och julpepp under december.

Det här inlägget postades i tankar för dagen, vinter. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till 5. Berätta om ett klädesplagg som får dig att känna dig stark.

Kommentera

