10. Berätta om någonting som du tycker är alldeles särskilt vackert.

De här fotona på ett isbeklätt fyrton vid Lake Michigan tycker jag är särskilt vackra.


Och de två fotona jag tycker allra bäst om:
Om den sista säger fotografen själv att ”…this ice does remind me of a line of laundry blowing in the wind.” Jag håller verkligen med. Och om tanken kring kläder tas ett steg till tycker jag att det är som att isen är fyrtornets vinterkostym.

All pictures taken by Tom Gill and they can be found here. I found the story here.

det här inlägget är en del i Emily Dahls julkalender ”Berätta om…”. det är hennes idé och koncept som utgör grunden i det här inlägget. texten och fotona är mina egna skriven och valda efter rubriken i dagens lucka, om inget annat anges. du kan läsa mer om julkalendern på Emilys blogg och här kan du se hennes version av dagens lucka. jag kommer inte vara med på alla luckor utan plockar de rubriker jag tycker är intressanta. sen får inläggen i ”Berätta-om-julkalendern” ploppa upp här på bloggen som lite extra julpynt och julpepp under december.

Det här inlägget postades i de små sakerna, tankar för dagen, vinter. Bokmärk permalänken.

Kommentera

