den första snön är alltid lika magisk

och den mycket sällsamma upplevelsen inträffade förra lördagen, alltså för en vecka sedan. tyvärr smälte och regnade prick allting bort samma helg, på söndagen, men innan det hände såg det ut så här magiskt:
när jag vaknade på morgonen såg det ut så här när jag tittade ut.

jag bestämde mig för att ta en morgonpromenad ned till havet. eftersom det här var dagen efter stormen sven var det inte helt lätt att ta sig fram längs strandpromenaden eftersom det blåst upp galna mängder tång där. det var som att pulsa i djupsnö!
det började snöa strax efter att jag gått ut och det blåste fortfarande som sjutton och havet slog ilsket mot kanten på trädäcket.

när jag gick hemåt såg jag ut så här. plus var iskall, men så sjukt glad ändå!
några timmar senare när jag värmt upp mig och ätit frulle hade solen kommit fram.

ljuset var helt fantastiskt!
framåt tidiga eftermiddagen tog jag riktiga kameran med ut på promenad för jag kände att jag verkligen behövde föreviga den lilla snö som faktiskt kommit. ungefär som att jag på ett halvt omedvetet plan misstänkte att vi inte skulle få behålla det.
hej!

snö på hustak är extra fint, särskilt när takpannorna lyser igenom lite svagt.
jag var ute tills solen gick ner, ingen vidare bedrift egentligen vid den här tiden på året! bedriften är snarare att hinna vara utomhus innan den går ner.
himlen var fantastisk när jag knallade hemåt! och det var det om den 24-timmars snön. nu håller jag bara tummarna för att det ska komma mer snö till jul. eller bara i alla fall bli minusgrader och frost!

Det här inlägget postades i de små sakerna, favoriter, vinter. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till den första snön är alltid lika magisk

  1. Eva skriver:

    Ett härligt ”reportage”! 👍😘

Kommentera

