24. Berätta om en gång när du kände dig älskad.

När jag och min första pojkvän hade gjort slut och min bästa vän som då bodde i Belgien skrev världens längsta mms till mig och erbjöd sig att ringa, trots att det var dyrt för henne, för att hon ville visa att hon fanns där för mig även fast hon fysiskt sett fanns tusen mil bort.

Om helgmorgnarna hemma hos mina föräldrar när jag hör hur min familj stökar nere i köket. Och det luktar rostat bröd redan i trappen, och jag hör någon som pratar om nåt hen läst i tidningen och en annan som undrar om någon vill ha mer te. Och när jag kommer ned till matbordet är det alltid någon som säger god morgon och ger mig en kram och en annan som frågar vad jag vill att äta till frukost.

När jag pluggat utomlands en hel termin och kommer hem mitt i sommaren och allt känns som vanligt fast ändå ovanligt. Jag äter svenska jordgubbar och är mellan två stora upplevelser i mitt liv och ändå har vi lyckats boka in en helg med Kärntruppen. Och när jag kommer dit gör vi bara roliga saker, äter gott och tar dagarna som de kommer och åker på utflykt. Och jag känner, trots all förvirring inom mig, att det ännu finns plats för mig i mina gamla sammanhang.

Direkt när jag började fundera på den här luckan i kalendern kom jag på flera gånger när jag verkligen känt mig älskad. Och det gjorde att jag känner mig väldigt lyckligt lottad. I ett samhälle där allt mer handlar om att det ska gå snabbt, vara effektivt och kosta så lite som möjligt känns det ofta som att det viktigaste, människorna, glöms bort. För mig är mina människor det allra viktigaste jag har och det är i mina upplevelser med dem som jag skapar minnen och känner mig älskad. Det händer aldrig i umgänget med diverse tekniska apparater. Därför känner jag mig väldigt lyckligt lottad och älskad eftersom jag idag firat jul med min familj <3

det här inlägget är en del i Emily Dahls julkalender ”Berätta om…”. det är hennes idé och koncept som utgör grunden i det här inlägget. texten och fotona är mitt eget, skriven och valda efter rubriken i dagens lucka. du kan läsa mer om julkalendern på Emilys blogg. jag kommer inte vara med på alla luckor utan plockar de rubriker jag tycker är intressanta. sen får inläggen i ”Berätta-om-julkalendern” ploppa upp här på bloggen som lite extra julpynt och julpepp under december.

Det här inlägget postades i favoriter, julen, tankar för dagen, vinter. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till 24. Berätta om en gång när du kände dig älskad.

  1. inafotar skriver:

    Så fint inlägg! Alla borde tänka på/skriva om sånt här oftare.

Kommentera

