dagarna före jul

jag kom hem till staun redan i lördags, det känns så himla lyxigt att kunna göra så eftersom det blir så många lediga dagar den här julen. jag älskar’t!
då fick jag och familjen tid att acklimatisera oss och förbereda oss inför själva firandet.
dagen efter, alltså i söndags, vaknade jag till den här utsikten.
jag tog en promenad för att andas havsluft.
jag har alltid gillat att promenera på vår klippiga strand på hösten och vintern.
på eftermiddagen följde vi ljuset
när jag och mina syskon spatserade till stan för att äta lunch.
så skönt att äta något helt annat som kontrast till den nära förestående julmatsfrossan.
jag och cookie.
brollan och flingan.
innan vi knallade hemåt var vi en sväng förbi farmor, drack en slurk julmust, spanade på utsikten, pratade och överlämnade julklapp i form av senaste inramat foto på oss fyra. på kvällen har jag bestämt för mig att vi klädde granen, men jag kan ha fel, dagarna börjar flyta ihop. bara i eftermiddag har jag frågat mina systrar vilken dag det är minst fem gånger. hursom fortsätter bildkavalkaden från julen i morgon eller så!

Det här inlägget postades i äta bör man annars dör man, julen, påhitt, vinter. Bokmärk permalänken.

Kommentera

