julafton

På julafton vaknade jag till den här utsikten. Jag saknade snön, kylan och solen men efter julfrulle med familjen var ändå julkänslorna på en helt okej nivå.
Det hjälpte så klart också att umgås med julgranen

och att inta julaftonsfika.
Jag tycker om att hålla på traditionerna och därför gör det mig väldigt glad när vi gör det. Här är vi på traditionsenlig julaftonspromenad tillsammans.
Familjen som nästan blåste bort <3
Att tända ljus på kyrkogården var målet.
När vi kom hem igen åt vi lunch och skickade iväg tomten på juluppdrag.
Medan tomten fullgjorde sina plikter förberedde vi inför julmiddagen. Här har vi dock pausat med glögg och tända ljus framför en annan traditionsenlig del av julafton, Kalle Anka och hans vänner. Numera är dock uppmärksamheten lite splittrad… men det är helt okej det med.
Efteråt fortsatte vi förbereda middagen samtidigt som några ordnade det sista med sina julklappar.
Efter någon timme var det äntligen dax att äta! Efter två omgångar julbord och en omgång risgrynsgröt med saftsås och rim var jag ofantligt mätt. Jag multitaskade därför vila och rimskrivande på sängen en liten stund.

Efter lite paus och sista klapptrixande för några var det så dax för julklappsutdelningen. Den tog sedan som vanligt resten av kvällen och det var mysigt, roligt och skrattigt att öppna paketen tillsammans. Jag har en så påhittig familj!
När öppnandet var klart provade några sina julklappar med en gång, men jag gick och lade mig för att läsa boken jag fått i julstrumpan samma morgon. Eftersom vi den här julen var hela familjen samlad kändes den extra speciell och därför gör det mig så himla glad när jag känner att den också blev väldigt speciell och lyckad <3

Det här inlägget postades i julen, påhitt, vinter. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till julafton

  1. inafotar skriver:

    Det ser mysigt ut :)

  2. Ping: god jul! |

Kommentera

