mellandagarna

Efter julafton brukar julen för det mesta handla om att mysa på olika sätt, träffa människor och äta lite till. Mina mellandagar är inget undantag, men det gör också att mitt fotande inte är så frekvent och genomtänkt för jag tar liksom lite paus med det också. Därför blir det mest små blänkare och några av dem kommer här.

På juldagen hade vi mitt kusinbarn Morris med familj på besök. Vi fikade, pratade, ritade och spelade fyra-i-rad hela eftermiddagen. Morris var en jäkel på fyra-i-rad och bjöd därmed på god match varje gång. Något klurigare blev det dock när min far plockade fram det tredimensionella fyra-i-radet…

På Annandagen spelade vi julklappsspelet som familjen fått. Det var som ett monopol fast med platser och frågor från Karlskrona, något klurigt och det var tyvärr något för enkelt att bli bankrutt, men det har potential att bli riktigt roligt. Fast nästa gång vi spelar får vi nog modifiera de där reglerna om att man inte får låna pengar av varandra eller banken… Till middag blev det lutfisk med potatis, gröna ärter, bechamelsås och senap. Det är en middag som ser ganska läskig ut men som smakar helt gudomligt. Extra plus också för att jag inte behöver tugga nästan något alls vilket är en fördel om käkarna är trötta efter för många timmars tuggande på julgodis!

Sedan var det plötsligt vardag igen, konstigt nog, och efter att päronen varit och jobbat träffades vi för fika på stauns gulligaste och trevligaste fik, Nellys. Jag startade semmelsäsongen och kände mig mycket till freds. Innan dess hann jag dock med en sväng på rean där jag kirrade halsbandet till nyårsoutfiten och träffade Ina för lunch, pratbubblor och utbyte av julklapp och födelsedagspresent.

Och sen blev det helg men det tar vi i ett eget inlägg. Vi var nämligen på lokal gånger två, för både musik och mat!

Det här inlägget postades i julen, påhitt, vinter. Bokmärk permalänken.

En kommentar till mellandagarna

  1. Ping: god jul! |

Kommentera

