60 frågor

Vi hoppar i gång veckan med några frågor, tycker jag.

1. Hur gammal är du om fem år? 32, snart 33 år.
2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag? Mig själv.
3. Hur lång är du? 155 cm.
4. Vilken är den senaste filmen du sett? Jag såg ”Stuck in Love” i fredags och igårkväll såg jag ”Beautiful Wave”. Båda var helt okej på varsitt sätt.
5. Vem ringde du senast? Flinchie.

6. Vem ringde dig senast? Flinchie.
7. Hur löd det senaste sms:et du fick? ”Där ser man! Det var väl ingen som prickade in ngt då…”
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Både och.
9. Är dina föräldrar gifta eller skilda? Gifta!
10. När såg du senast din mamma? För ungefär 2 veckor sen.
11. Vilken ögonfärg har du? Grön.
12. När vaknade du i dag? Klockan sju pga megatidig tvättid.
13. Vilken är din favoritjulsång? Bereden väg för herran.
14. Vilken är din favoritplats? Havet.

15. Vilken plats föredrar du minst? Platser där det är trångt.
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Om jag får önska så med en liten familj och kanske på ett jobb utanför Sverige.
17. Vad skrämde dig om natten som barn? Mardrömmar och kanske konstiga ljud i mörkret.
18. Vad fick dig verkligen att skratta senast? Filmen jag såg i fredags.
19. Hur stor är din säng? Jag har en 1,05 m säng.
20. Har du stationär eller bärbar dator? Laptop!
21. Sover du med eller utan kläder på dig? Utan.
22. Hur många kuddar har du i sängen? Två.
23. Hur många landskap har du bott i? Tre stycken.
24. Vilka städer har du bott i? Karlskrona, London, Gällivare, Nijmegen, Malmö och Helsingborg.

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Barfota.
26. Är du social? Ja!
27. Vilken är din favoritglass? Citronsorbet.
28. Vilken är din favoritefterrätt? Crema catalana eller nästan vadsom med hallon.
29. Tycker du om kinamat? Jo.
30. Tycker du om kaffe? Nej!
31. Vad dricker du till frukost? Te.

32. Sover du på någon särskild sida? Jag somnar på sidan men ramlar över på rygg.
33. Kan du spela poker? Kanske.
34. Tycker du om att mysa? Jo.
35. Är du en beroendemänniska? Kanske lite grann.
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Jag tror att Kate Moss och jag är födda på samma dag.
37. Vill du ha barn? Ja.
38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska mest, lite tyska och sen knappt hjälpbar franska och spanska.
39. Har du någonsin åkt ambulans? Näpp.
40. Föredrar du havet eller en bassäng? Havet, havet, havet, alltid havet!

41. Vad spenderar du helst pengar på? Resor.
42. Äger du dyrbara smycken? Kanske inte ur pengasynpunkt, men ur tankesynpunkt.
43. Vilket är ditt favoritprogram på tv? Just nu brittiska Sherlock!
44. Kan du rulla tungan? Ja.
45. Vem är den roligaste människan du känner? Bland andra mina syskon.

46. Sover du med gosedjur? Det händer säkert.
47. Vad har du för ringsignal? Syrsorna! Jag älskar dem.
48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten? Ja, men inte som jag använder.
49. Vad har du närmast dig just nu som är rött? En ljusstake.
50. Flirtar du mycket? Ja, jo, det händer väl.
51. Kan du byta olja på bilen? Om jag läser på först.
52. Har du fått fortkörningsböter någon gång? Nej.
53. Vilken var den senaste boken du läste? Innan floden tar oss av Ingela nånting.
54. Läser du någon dagstidning? Ja, på nätet.
55. Prenumererar du på någon veckotidning? Om Filter räknas som veckotidning så gör jag det.
56. Dansar du i bilen? Sittdans, ftw!!!
57. Vilken radiostation lyssnade du till senast? P1.
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Planering inför veckan i min kalender: ”beställ mat, rött vin, corona, vinglas”.
59. När var du i kyrkan senast? Vet inte.
60. Är du lycklig? Ja, för solen sken idag.

Det här inlägget postades i summan av kardemumman, vinter. Bokmärk permalänken.

Kommentera

