2013, juli – december.

me, landskrona
hossegor day 7
hossegor day 10
day trip with my aunt
I juli började sommaren anas och jag hängde med Caroline och Jesper på Landskronakarnevalen. Jag jobbade järnet i drygt två veckor innan det var dax för min andra betalda semester nånsin! Den gick till Hossegor i sydvästra Frankrike där jag hälsade på min syster Cookie. Solen sken och vi tillbringade i princip all vår tid antingen i havet eller flämtandes i skuggan av vårt parasoll. Cookie var där och jobbade plus surfade så jag tog chansen att prova på det sistnämnda. Det var klurigt men sjukt roligt! Efter världens längsta hemresa, med en försening på cirka 18 timmar, landade jag mitt i Helsingborgsfestivalen. Månadens sista dagar spenderades bland annat med en dagsutflykt tillsammans med min moster där vi fick jamande besök till kaffet.

karlskrona <3
cray fish party, viken
ven
anna & michi, sunday
cray fish party, malmö
rainbows, göteborg
Augusti började med att jag åkte till hemstaden för att fira födelsedagar och njuta av de sista semesterdagarna. Jag hann förutom att mysa med familjen också se Vapenbröder live och dricka mojitos. Väl tillbaka i Helsingborg var jag och Cecilia och ett helt gäng till hemma hos Caroline på kräftskiva. Det var mycket kräftor och så hade Jesper ordnat sju-kamp. Jag började jobba igen och vi åkte till Ven på studieresa inför ett projekt vi skulle styra upp det kommande halvåret. I samma veva kom Anna, som jag lärde känna i Nijmegen, och hennes kompis Michi på besök. Vi sightseeade i Helsingborg och njöt av att det fortfarande var sommarvarmt. Tillsammans åkte vi också till Malmö och gick på kräftskiva med mitt gamla fysplangäng. Allra sist for jag till Tanum och arbetade med ett scoutprojekt. På hemvägen bevittnade jag min andra dubbla regnbåge någonsin. Ett magiskt ögonblick.

sunset, öresund, helsingborg
saturday, helsingborg
sunday, malmö
saturday, louisiana
Jag minns september som en månad full av superfina soluppgångar och solnedgångar. I mitten av månaden åkte jag en sista gång till Göteborg för att lämna av scoutprojektet jag varit involverad i det senaste året. Jag, Cecilia och Caroline hade bestämt oss för att gå ut och äta ihop, men i sista stund blev Caroline sjuk, så jag och Cecilia gick själva. Jag åt bland annat den godaste sorbeten jag nånsin smakat; blodapelsin. Kristian Gidlund gick bort och jag åkte till Malmö för att tillsammans med Sofia gå på utställningen om honom. Månaden avslutades med besök i form av Ingrid. Vi såg säsongens premiär av Glee, åkte till Louisiana och såg en mycket intressant utställning om Arktis samt promenerade i Pålsjö skog.

la familia, friday, malmö
saturday, glumslöv
licorice tasting, åstorp
kärntruppen, malmö, sunday
stormen simone, helsingborg
Oktober började med att jag var på födelsedagssoppa och kolapaj hos min moster. Min syster Flinchie kom på besök till mig och vi mötte upp resten av familjen i Malmö för utställning och after work med vår syster Cookies utbildning på Hyper Island. Efteråt gick vi ut och åt tillsammans. Jag var på lakritsprovning och hängde en hel helg med Kärntruppen i Malmö. Vi åt falafel och var på dagsutflykt till Köpenhamn. Samtidigt kändes det att hösten verkligen hade kommit. Månaden avslutades med stormen Simone som knäckte tjocka trädstammar som vore de tändstickor.

friday, karlskrona
bowling with my co-workers
movie time: taco dinner, helsingborg
marshmallow me, helsingborg
sunset, jeans damm, perstorp
Det blev november och jag åkte hem till hemstaden för att mysa med familjen, gå på halloweenfest och fika hos min farmor. En helg hade jag, Lina och Sofia filmmarathon och såg fyra Sällskapsresanfilmer på raken. Till det åt vi typiskt svensk mat som råraka med löjrom, tacos och vaniljglass med hjortron. Jag var och bowlade med mina kollegor och första delen av mitt backer reward package för Veronica Mars filmen kom och jag var så lycklig. En sen eftermiddag när jag varit på nätverksträff i Perstorp brann himlen när jag åkte hem.

my shoulder
the first snow, helsingborg
the first snow, morning walk after stormen sven, helsingborg
glögg, malmö
christmas eve, karlskrona
view from grandma's, karlskrona
new year's eve, älvängen
Årets sista månad december, började med ännu en storm, Sven, som blåste upp tång över hela strandpromenaden, och jag fick bekräftat att jag gjort mig illa i axeln. Rejält omtejpad, något mörbultad och med träningsrestriktioner, gick jag sedan på julkonsert med min moster, åkte till Malmö för glögg med Lina och Sofia och njöt av den enda dagen med snö. (Det smälte bort dagen därpå). Jag hängde hos Caroline innan det var dax att fara hem och fira jul. Väl hemma hann jag träffa mina syskon, fika hos farmor och göra alla de där traditionsenliga julgrejerna som jag tycker är viktiga. Mellan jul och nyår firade jag min brors födelsedag och vi gick på Stilla Nätters Kapell i festsalen på Statt. Årets sista dag firades av med pompa och ståt i Älvängen tillsammans med mina fysplanvänner.

Det här inlägget postades i summan av kardemumman. Bokmärk permalänken.

Kommentera

