en annan fredag: med tapas, vin och film

En smällkall fredag i slutet av januari i år hade jag stämt träff med min moster. Vi gick först på bio och såg ”12 years a slave”. Den var brutal, och gjorde nästan fysiskt ont att titta på. Jag förstod när jag såg den precis varför den var Oscarsnominerad. En ruggig historia, särskilt när jag tänker på att den är baserad på verkliga händelser. När bion var slut promenerade vi in till stan till en liten tapasrestaurang där jag bokat bord.Min favorittapas var världens minsta citron-risotto. Gun gillade fisksoppan bäst, tror jag. När maten var uppäten och vi kände oss sömniga sa vi tack och hej och godnatt.

Det här inlägget postades i äta bör man annars dör man, film och tv-serier, påhitt, vinter. Bokmärk permalänken.

En kommentar till en annan fredag: med tapas, vin och film

  1. Sandra skriver:

    Svar: Tack fina du! Det kändes bra coolt från början till slut. Kram! :)

Kommentera

