prints som tack

För en dryg månad sedan skrev Frida Stenmark som driver bloggen Oh mon dieu! som jag följer, att hennes scanner hade gått sönder. Problemet med scannern hade uppkommit för att hon råkat scanna tusch som inte torkat vilket resluterat i att glaset blivit fullt med svarta prickar. I inlägget bad hon om tips på hur hon kunde få bort tuschfläckarna. För samtalen med produktens kundservice hade varit som bäst fåordiga när det gällde tips och råd.

Bara någon vecka tidigare hade vi haft problem med klister som fastnat på olämpligt ställe i kopiatorn på jobbet. Då kom en av mina kollegor på att vi kunde prova att försöka ta bort det med alcogel. Och det gick! Av någon anledning kom jag på detta när jag läste inlägget hos Frida Stenmark och tänkte att tja, det är ju värt att vidarebefordra i alla fall. Sagt och gjort, och sen tänkte jag inte mer på det.

Därför blev jag mäkta förvånad och glad när hon ett par veckor senare skrev ett inlägg med rubriken ”Blomster & tack” och tackade en Malin för hennes alcogel-tips! Det hade nämligen räddat hennes scanner. Jag fick läsa det en gång till innan jag insåg att det var ju mig hon skrev om. Så himla fint! Jag blev jätteglad å hennes vägnar. Hon bad mig höra av mig med adress för hon ville skicka mig något som tack för hjälpen.

En dryg vecka senare damp ett kuvert ned i min brevlåda:
I det låg en hälsning och två prints!

Anledningen till att jag följer Oh mon dieu är tvådelad, men för det första är det för att hon gör makalösa illustrationer. Jag är därför väldigt tacksam för de fina printsen jag fick som tack.
Den ena föreställer en skalbagge och den ska snart få en ram och hamna på en av mina väggar här hemma.
Och den andra föreställer en brud i klänning som läser.

Vilket också leder mig inpå den andra anledningen till varför jag följer Fridas blogg: hon gillar nämligen att läsa. Då och då gör hon fantastiska illustrationer av framsidorna på böckerna hon läst. Kolla här och här till exempel. I slutet av året gör hon en maffig sammanställning av vad hon har läst, komplett med statistik som bland annat visar vilka olika typer av böcker hon läst, antal böcker hon läst och hennes läshastighetssnitt.

Kort sagt är det här en blogg som jag är väldigt glad över att jag har hittat. Framförallt är jag lycklig över att scannern fungerar igen, för det innebär fler intressanta inlägg med spännande illustrationer att se fram emot! Så, Frida, om du mot förmodan ser detta, tack för din fina blogg och för printsen du skickade. Må din scanner för evigt må väl!

Det här inlägget postades i de små sakerna, favoriter, vinter. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till prints som tack

  1. Ingrid skriver:

    SÅ FINA ILLUSTRATIONER! Gillar dem vackra ranunklarna vid sidan också!

Kommentera

