världens minsta hamburgare, tacos och chokladfudgetårta

Jag försöker alltid fira min födelsedag på något vis. Eftersom den infaller i januari känns det extra viktigt eftersom så fort jul och nyår är över så väntar ändå alla bara på att våren ska komma. Och den kommer ju aldrig nånsin så fort som någon önskar! Hursom anser jag att födelsedagar därför måste firas extra mycket i just januari.

I år firade jag två gånger, först på själva dagen, med Mama och Papa som åkte förbi här på vägen hem.
Vi gick och åt tapas och pratade om deras semester, innan jag satte dem på tåget hemåt.

Och sen andra gången, samma vecka, fast på fredagen, när jag hade bjudit hem några kompisar på tacos. Efter all traditionstyngd julmat kände jag att det var dax för något helt annat. Till efterrätt åt vi en chokladfudgetårta som var så mäktig att inte ens hälften gick åt fastän vi var typ 8 pers.
Några andra födelsedagsfiranden går att titta på här, här och här.

Det här inlägget postades i äta bör man annars dör man, vinter. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till världens minsta hamburgare, tacos och chokladfudgetårta

  1. Ingrid skriver:

    ALLTSÅ. Dem där goa knyterna som ni åt på restaurangen. DEM SER SÅ FRUKTANSVÄRT GODA UT! To die for! Vad var det i dem?

    • Tiggerific skriver:

      Hmmm, mitt minne är lite disigt så jag kommer faktiskt inte ihåg. Det vara Mama som valde dem och jag minns att hon var nöjd, så hon kanske kommer ihåg?

  2. inafotar skriver:

    Den där chokladtårtan alltså. Mmmm.

Kommentera

