påskafton, de sista påskbilderna

Den andra dagen hemma var påskafton och vädret var strålande! När jag vaknade på morgonen var planen att bara ta det lugnt och vara utomhus. Men sen ringde min morbror och frågade om jag ville följa med honom och flyga.
Och det ville jag så klart! Han tog flygcertifikat för ett par år sedan och min moster sa när jag träffade henne senast att hon varit uppe och flugit med honom. Då blev jag väldigt sugen på att göra samma sak och utan att jag visste om det hade Gun tipsat honom. Så bra! Fler foton från flygturen kommer så småningom.

När jag kom hem igen var det fikadax!
Vi satt utomhus och njöt.
Sen gick jag på promenad
med Mama <3
Väl hemma igen förberedde vi påskmaten. Jag ville ha gubbröra.
Innan vi skulle äta hade jag föreslagit att vi skulle ha äggpickartävling. Jag åkte ut i första omgången trots krigsmålning.
Papas ägg smashades totalt av den som sedan vann…
Finalen gick mellan Mama och brollan.
Och Mama gick vinnande ur den och ur hela tävlingen.
När vi skalat det som var kvar av våra ägg var det äntligen dax för käk.
Det kändes helt magiskt att kunna äta utomhus fastän det bara var mitten av april.
Efteråt hade vi världens minsta påskäggsutdelning samt drack kaffe.
Det sista jag fotade på påskafton var den här bilden. För framåt kvällningen var jag för sista gången i min farmors lägenhet. Jag kommer verkligen sakna att kunna åka hem till henne för att prata och fika <3

Och det var allt från min påskhelg.

Det här inlägget postades i påhitt, våren. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till påskafton, de sista påskbilderna

  1. Eva skriver:

    Ja vilken fantastisk helg det var! Vilka härliga bilder!
    Men så konstigt att Tyra inte var med oss…

Kommentera

