att få se världen från ovan

Jag älskar att flyga. Det härliga i att vara på väg, att hänga på flygplatsen, känslan i magen när planet ska lyfta, när det är på väg uppåt och världen går från att vara stor och i ögonhöjd till att vara en miniatyr med dockskåpshus och knappt synlig, knycken i planet när det landar och hur du plötsligt går av och är framme på en annan plats. Jag gillar allt!

Så därför var det så klart roligt att på påskafton få följa med min morbror upp i ett litet flygplan med plats för bara två personer. För den känslan var helt annorlunda. Det kändes fortfarande i magen, men på ett helt annat vis, lite skakigare men också mycket roligare. Jag fick dessutom prova att styra själv. Snacka om skräckblandad förtjusning! Givetvis hade jag kameran med uppe i luften och så här såg den där flygturen på påskaftonsförmiddagen ut:
Upp, upp och iväg!
Vi flög ut över skog och hav.
Och tog sikte på staun.
Kungsholmen.
Och sen kom hemstaden in rakt framför oss med fästningen Godnatt som en liten kub till höger i bild.
Marinbasen.
Fem-finger-dockan.
Varvet.
Jag fick se mina kvarter också! Så roligt och så knäppt.
Vi tog en sväng över kyrkogården också. Att den ser ut så där är inget som syns eller märks när du går där nere.
På vägen tillbaka igen såg jag ett stenbrott, det ljusgråa/vita i fotot, som jag inte ens visste fanns. När du åker där nere på vägen syns bara fälten och skogen.
Och sen landade vi och så var äventyret slut för den här gången. Det var ruskigt kul!

Det här inlägget postades i utflykter och äventyr, våren. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till att få se världen från ovan

  1. inafotar skriver:

    Så häftiga bilder! Sjukt cool grej att få göra :)

Kommentera

