jesus christ superstar och en god middag

Idag ska vi titta lite bakåt, nämligen drygt 2,5 månad bakåt. För på mars månads första dag var jag i Malmö för att gå på musikal.
Vi skulle nämligen se ”Jesus Christ Superstar” med Ola Salo och Gunilla Backman i huvudrollerna. De var ute på avskedsturné och jag har velat se musikalen sen den hade premiär i Malmö för mer än 5 år sedan. Så när de för ett år sedan annonserade att detta var sista chansen kastade jag mig på telefonen och övertalade min Mama att detta måste vi bara gå på! Jag har väl aldrig nånsin köpt biljett till något så långt i förväg (inte ens biljetterna till Mumford & Sons köptes i så god tid!) men vi blev verkligen inte besvikna. Vilken uppsättning, story och vilka skådespelare och vilka röster. Det var fantastiskt!
I väntan på att kollektivtrafikträngseln skulle avta efter musikalens slut åkte vi upp på Emporias tak för att spana in utsikten.
Det var dimmigt så vi såg inte så långt.
Vi spanade in köpcentrumet lite också.
Väl inne i stan igen var det dax för middag. Vi hade vi bokat bord på Grand.
Vi slog på stort med förrätt! Jag har aldrig ätit ostron och försökte göra det, men tyvärr var de slut, så det fick bli råraka med löjrom istället. Men det var absolut inte fel!
Jag gillar att se när maten lagas och här hade vi bord så att vi såg rakt in i köket! Så toppen, alltså.
Huvudrätterna var också goda. Det slår mig nu att vi alla valde något utan kött.
Vi avslutade kvällen med efterrätt. Jag valde glass som var gjord på kålrot. Det var en mycket märklig och god, men trots allt, spännande smakupplevelse!

Det här inlägget postades i äta bör man annars dör man, påhitt, vinter. Bokmärk permalänken.

En kommentar till jesus christ superstar och en god middag

  1. Ping: lördag kväll: slemmig mat och friska drinkar |

Kommentera

