lördagskväll i hollywood

Den sista lördagen i maj var jag bjuden på födelsedagsfest med Hollywood som tema.
Så när jag kom fram till den här dörren visste jag att jag hade hittat rätt.
För att komma in var alla tvungna att gå längs röda mattan med alla paparazzis.
Fast det var inget direkt problem, för på andra sidan väntade bubblet!
Marilyn (aka. Helen) som fyllde år bjöd på fyrverkerier och tårta i köket!
När tårtan var slut fortsatte festen.
Marilyn ordnade omröstning och alla som var där fick rösta på bästa utklädnad. Vad priset var har jag glömt, men jag har för mig att det blev delad första plats!
Efter ett tag hade halva festen hamnat i köket, så där som det brukar bli.
Kim Kardashian (aka. Therese) debatterade med
den här mycket tuffa personen (aka. David).
Captain Jack (aka. också David) hade också hittat till köket. Efter ett tag blev vi dock inropade till vardagsrummet igen. Det var nämligen dax för…
gruppfoto! Här är faktiskt hela festen samlad, fast David ute till vänster syns lite dåligt tyvärr, men tack ock lov för självutlösare i alla fall.
Under tiden hade det blivit mörkt. Eller så mörkt det nu blir i Sverige i juni! Jag älskar’t.
Vi startade upp dansgolvet tills
Marilyn ropade ”CUT!” för den här delen av festen. Det var dax att gå ut!
Walk of fame (aka. Alex) förberedde sig med färdkost och sugrör.
Mimmi Pigg (aka. jag) och Kim preppade med en wefie. (Det där örat krånglade förresten nästan hela kvällen).
Efter en liten promenad kom vi fram hit.
Peppen var på topp! Raka vägen till dansgolvet var det som gällde så klart.
Och sen såg det mest ut så här och då fick kameran vila ganska mycket. Det var klart viktigare att dansa! (Jag hade träningsvärk i vaderna dagen efter…)
Och några timmars intensivt dansade senare var vi därför rätt trötta så det kändes lagom att säga hej och tack.
Så då vände vi stegen var och en hem till sitt. Kvällens sista bild är den här, för klockan 04:00 på morgonen i juni är det numera så här ljust. Och det känns orimligt strålande! (Hej sommarljusa nätter, I love you!!! <3)

Det här inlägget postades i påhitt, sommar. Bokmärk permalänken.

Kommentera

