en kväll för att fira nationalekonomen

Också i maj, men en annan lördag än den nyss visade, styrde jag mig med cykel och kollektivtrafik mot Malmö.
I kalendern stod nämligen: ”fira Linas examen”. Jag och Sofia har peppat Lina hela våren när hon har skrivit uppsats och när hon har berättat om sina motgångar och framgångar har vi flera gånger sagt: ”Det här måste vi fira!”. Och efter långt om länge kom så en dag smset ”Nu är jag helt godkänd och klar. Ni har sagt att ni vill fira mig, nu är det upp till bevis!”.
Och den här lördagskvällen var firningen alltså äntligen ett faktum! Vi började hemma hos nationalekonomen själv, med äpplebellinis, bär, ost och kex.
Middagen åt vi sedan här.
Sofia och Lina.
Jag åt fisk till huvudrätt och mina kompanjoner åt kyckling. Till detta, drack vi mycket goda mojitos!
Till efterrätt åt vi alla tre creme caramel med kokos och passion. (Fast jag tyckte inte att den kändes som en creme caramel i konsistens och smak, och jag tror mitt sällskap höll med).
Innan jag tog tåget tillbaka rundade vi av kvällen med en öl. Jag valde den här enbart för att den hette Tiger Baby. Den var besk, men ganska god. Och det var den finfina lördagen!

Det här inlägget postades i äta bör man annars dör man, påhitt, våren. Bokmärk permalänken.

Kommentera

