korvgrytan

I lördagskväll, efter att ha vilat några timmar efter den där maffiga brunchen från inlägget under, tyckte jag det var synd att sitta inne. Vädret var om inte varmt så i alla fall soligt och inte så blåsigt. Caroline och ett helt gäng av blandade människor var nämligen på Korvgrytan, en endags gratis musikfestival där det främst gick att lyssna på lokala band. Och jag gillar livemusik så himla mycket, särskilt utomhus om sommaren!
När jag kom fram satt hela det här peppade gänget som en solfjäder på gräset.
Musiken hade hållt på mer eller mindre hela dagen.
Men när jag kom var det dax för de här charmiga hårdrockarna i Bulletrain att ta plats på scen. De gjorde en grym spelning. Sångaren var sjukt lik en av snubbarna i the Poodles till utseendet och hans galna hoppande på scen påminde mig jättemycket om the Darkness frontman Justin Hawkins. De var med andra ord strålande att se och höra på! I slutet av konserten avslöjade de att bandet nyss skrivit skivkontrakt, jag misstänker att en del av den gigantiska energin kom därav. (Jag fick också sjukt mycket Sweden Rock flashbacks under deras spelning… Särskilt för att det var så många hårdrockare som var där och tittade. Jag har inte sett så många sådana på samma plats sen jag flyttade hit.)
När hårdrockarna spelat klart väntade vi en stund på nästa band och under den väntan gick läppstiftet nästan laget runt. En fick dock inte måla själv, men läppstiftsmålaren fick med beröm godkänt förstod jag.
Efter en liten stund var det så dax för nästa band. Även här var sångaren ett galet energiknippe och vi var helt överens om att de påminde en hel del om the Hives, både delvis till utseendet men framförallt för sångarens sätt att mellanprata med publiken. De var nämligen där för oss och de var riktigt bra. För oss.
Solen gick ner
och kvällens sista akt klev upp på scen.
Det var en duo vid namn Earth kids och de spelade finstämd blipp-blopp, som till och med jag tyckte om, samt var lite allmänt mystiska för de mellanpratade inte så mycket, utan hummade mest.
När konserterna var slut cyklade Robin hem och hämtade sin boombox så då startade vi dans på gräsmatten. Med tanke på att de flesta andra gått hem hade vi gott om plats för knäppa dansmoves. Så bra! Några i gänget pausade med pastasallad som de fick av gänget som roddade ned scenbygget. De var sjukt nöjda!
Juninätter är nog ändå min favorittyp av nätter, eftersom det är så himla ljust. Nackdelen med dem är dock att de ibland samtidigt kan vara så rysligt kyliga. Så när det var som mörkast, vilket vid den här tiden på året infaller strax efter midnatt, valde jag att knalla hem. Jag skakade lite vilket gjorde att fotot inte blev så skarpt. Men vad gör det, för en kanonkväll var det i alla fall!

Det här inlägget postades i musique, påhitt, sommar. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till korvgrytan

  1. inafotar skriver:

    Ser ut som en härlig kväll :)

Kommentera

