midsommar

Mina midsomrar de senaste åren har sett väldigt olika ut. I år kände jag mig som en hemlängtanssjuk barnunge, dels på grund av att jag inte kunde åka hem som tänkt tidigare i juni och dels för att jag helt enkelt saknat min familj lite extra under det senaste kvartalet. Så därför var jag överlycklig över att kunna åka hem till dem för att fira midsommar i år.

Det var kort sagt, en utmärkt dag, vädret verkade lovande på morgonen och det visade sig sedan att det inte skulle regna alls (!) och jag kunde till och med vara barbent. Jag och mina systrar hann promenera på förmiddagen och handla det sista, och familjen hjälptes åt med förberedelserna inför mat och gästankomst på eftermiddagen. Nästan alla midsomrar har jag bundit en midsommarkrans och det gjorde jag även i år. Vi åt god mat, tog knasiga gruppfoton och hade 3-kamp med knäppa grenar som sätta knäppen på ett snöre med en hand, flytta gula ärter från en skål till en annan med bara ett sugrör som hjälp och spotta godisbitar så långt en kunde. Tre-kampen var en succé, och särskilt spotta godisgrenen, så pass mycket så att alla ville spotta en gång till även när själva tävlingen var slut. Det slutade med att vi även prövade att spotta med andra typer av godis än de vi hade under själva tävlingen, vilket var godisråttor. Sjukt svårt eftersom de hade svans… Sedan avslutades midsommaraftonen med att jag och mina syskon spelade bordsspel. Helt enkelt en väldigt fin midsommarafton. Precis vad jag behövde.

Visuellt såg den ut ungefär så här:

Det här inlägget postades i favoriter, påhitt, sommar. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till midsommar

  1. Eva skriver:

    Ha ha ha! Det blev en jätterolig midsommarafton! Härliga foton med oss alla 😘
    Tack för att du arrangerade lekarna 👍👏😃❤️❤️

    • Malin skriver:

      Ja, visst blev det! Jag är också väldigt glad över fotona, särskilt gruppfotona :) Det var så lite så, jag är bara lycklig över att ni ville vara med och leka och att alla verkade tycka det var roligt att vara med. <3

  2. Ingrid skriver:

    ÅH VAD FINT!!!!!!!! <333

  3. Ping: glad midsommar! |

Kommentera

