en kväll på kolonin

Min sista jobbdag avslutades, eller min första semesterkväll började, beroende på hur du ser det, vid Jespers föräldrars kolonistuga.Vi var ett gäng som träffades för att grilla,skratta

och prata.Efter maten hade värden satt ihop en mini-fem-kamp.Vi lottade lagen och jag slogs ihop med den här bollfipsande personen: David!Vi hypade vår insats i förväg och jag är övertygad om att vi hade roligast, fastän vi inte kom först. Till Davids stora besvikelse, bör dock tilläggas… Och även lite till min.Sen var det dax för s’mores! Jag hade aldrig testat och vi pratade om det förra gången vi grillade, på Gröningen. Och den här gången hade jag skrapat ihop ingredienserna.Det var kladdigt men sött och gott.

Vi tog gruppfoton. Det var stora kontraster mellan det ljusaste och mörkaste så det var klurigt att få till dem med skärpan.

Fast de blev väldigt roliga i alla fall!Vi satt kvar tills det mörknade. Och sen packade vi ihop och det var början på min semester det här året!

Det här inlägget postades i påhitt, sommar. Bokmärk permalänken.

Kommentera

