torsdagslistan

Jag är hemma och är sjuk, för tredje dagen på raken, så då har jag tid att pyssla med bloggen och fylla i listor. Eller tid och tid. Det är nödvändigt för att undgå total uttråkning…

När vaknade du imorse?
Klockan 9.
a thursday in nijmegen

Vad var det första du tänkte när du vaknade?
Hmm, hur mår jag idag? Kan jag nästan andas genom näsan?!

Har du ringt nån imorse, vem och vad sa ni?
Ja, min Mama, för hon hade ringt mig och det hade jag inte hört. Hon undrade hur det var med mig. Lite bättre sa jag, ingen feber idag hurra!

Vilket humör är du på?
Snorig (hur mycket sånt finns det i en människa egentligen va?!) men ganska glad plus otålig.

Har du ont någonstans?
Ja, det sprakar i mina öron. Vill inte ha öroninflammation.

Om du fick välja vad som helst att äta just nu, vad är du då sugen på?
Pasta carbonara.
pasta a'la carbonara, helsingborg
Det bästa jag vet i matväg.

Vad köpte du när du drog ditt kort senast?
I måndags på vägen hem, när jag insåg att jag antagligen inte mådde så bra som jag försökte inbilla mig, köpte jag honung, ingefära, bär och godis.

Vilken var den första hemsidan du gick in på på internet?
Det minns jag inte.

Vad ska du göra ikväll?
Krya på mig. Så tråkigt, är trött på det nu. Så, se en film antagligen.

Vilken är den första låten du sätter på idag?
Ingen alls, känner inte för musik just nu.

Vad tycker du om din blogg?
Jag älskar den och vill helst kunna ge den mycket uppmärksamhet jämt. Det får den dock inte.

Vad gjorde du för exakt en vecka sedan, den här tidpunkten?
Oj, var på jobbet och peppade för helgen.

Tror du att du kommer få en komplimang idag, för vad?
Nej. Jag kommer ju inte träffa några människor! Det är det absolut sämsta med att vara sjuk, tycker jag.

När fotade du något senast, och vad?
Jag fotade solnedgången i söndagskväll.
sunset, öresund, helsingborg
En annan solnedgång från en annan kväll.

Har du gjort av med pengar idag, på vad?
Nej.

Om du sträcker ut ditt ben rakt ut, vad snuddar du vid då?
Stolen på andra sidan matbordet.

Vad har du på dig idag?
Mjuka myskläder med fickorna fulla av näsdukar.

Det här inlägget postades i höst, summan av kardemumman. Bokmärk permalänken.

Kommentera

