jag blir så trött

Jag blir så trött på feedback utan konstruktiva förslag. På det jämntjocka smutsgråa molntäcket. På att vara ensam. På att vara bland människor. På att lyssna. På att vara tyst.

Jag blir så trött på att bli avbruten. På att inte få en syl i vädret. På att inte få uttrycka min åsikt.

Jag blir så trött på tågförseningar. På växlar som går sönder och inte lagas. På den eviga litianian ”generella följdförseningar på 10 minuter kommer uppkomna på sträckan”. På att jag aldrig blir klar. På inställda utflykter.

Jag blir så trött på att jag aldrig hinner börja på något nytt. På människor som inte håller tyst i den tysta kupén. På att det är mörkt. På att jag fryser.

Jag blir så trött på att jag aldrig lyckas se en hel film utan bara somnar efter 30 minuter. 

Imorgon är jag nog mindre trött. Imorgon känns det säkert bättre.

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Kommentera

