på tåget, torsdag

kärntruppen, copenhagen, saturday
Jag var och tittade på en tvåa igår. På 72 kvadrat. Den var mindre välplanerad än mina 40, och faktiskt för stor för mig, så jag tackade nej. Samtidigt läser jag om hur kändisar köper hus på fler hundra kvadratmeter med tillhörande trädgårdar som är minst det dubbla i ytstorlek. Allting för extremt många miljoner. Och jag förstår inte. Vad ska de göra med allt detta extra utrymme?

Jag har alltid sagt till mig själv att jag vill bo så litet som möjligt. Så kompakt som möjligt för att jag vill lägga mina pengar på annat än outnyttjade lägenhetskvadratmeter. Jag lägger hellre mina stålar på att förflytta mig många kvadratkilometer över jordklotet. Särskilt om alternativet är att betala för och lägga tid på att ta hand om en extra stor lägenhet. Tänk bara hur mycket tid jag skulle spendera på städning?!

Det här inlägget postades i höst, tankar för dagen. Bokmärk permalänken.

Kommentera

