höstlistan

saturday, helsingborg
Den här veckan har känts som extra mycket höst och därför passar det fint att avsluta den med den här listan som jag hittat någonstans på internet.

1. Känner du dig lycklig och glad nu när hösten är här?
Både och faktiskt. Jag gillar skiftet mellan olika årstider. Men sen vet jag att det kommer bli kallare och kallare och jag fryser lätt, så med tanke på det är jag inte jättelycklig över hösten.

2. Vad kommer bli ditt mest använda plagg i höst?
doc martens, helsingborg
Mina doc Martens i svart lack.

3. Vad gjorde du vid den här tidpunkten för ett år sedan – hur såg ditt liv ut?
Jag hade träffat min familj i Malmö, för att kolla in en utställning som mina ena syster deltog i. Märkligt nog har jag gjort samma sak denna helgen, fast för min andra syster, men mer om det en annan dag.
la familia, friday, malmö
la familia, friday, malmö
la familia, friday, malmö

4. Vad gör du om dagarna egentligen?
Jag arbetar med detaljplaner på en liten kommun i Skåne. Det är roligt och utmanande!

5. Vad ska du ha för frisyr?
Jag ska klippa det snart så jag vet inte riktigt hur det kommer att bli. Mest pga att jag inte vet hur jag vill ha det.

6. Vad lyssnar du på för musik?
Lite svenskt, lite musikal och mest med engelsk text. Jag har nyligen upptäckt två strålande rock- och punkband: Heavy Tiger och Tiger Bell.

7. Vad läser du?
Just nu läser jag en bok som heter Glädjestranden som jag inte kan bestämma mig för om jag tycker om eller inte. Innan dess har jag läst ut de här tre som alla var bra på varsitt vis.
jag ringer mina bröder av jonas hassen khemiri
jag behöver dig mer än jag älskar dig och jag älskar dig så himla mycket av gunnar ardelius
lean in: women, work and the will to lead by sheryl sandberg

8. Vad var bäst med sommaren?
Värmen och min semesterresa som i år var en roadtrip runt halva Sverige inklusive en skvätt Norge.

9. Vad var sämst med sommaren?
Inget. Absolut inget.

10. Senast köpta plagg?
En klänning inför halloween och världens vidaste kjol.
friday, karlskrona

11. Ditt bästa skönhetstips inför hösten?
Att träna regelbundet och sova ordentligt. Det här är allra mest en påminnelse till mig själv.

12. Hur ser du på framtiden?
Med tillförsikt och lugn. Allting blir alltid bra till slut. Och tills dess ska jag ha så roligt jag bara kan. Och dansa mycket.

Det här inlägget postades i höst, summan av kardemumman. Bokmärk permalänken.

En kommentar till höstlistan

  1. Ping: en lista om min höst |

Kommentera

