november

Jag har skrivit det förut. November är den månaden jag tycker allra minst om. För att distrahera mig själv från det faktum försöker jag sysselsätta min hjärna med att klura ut små roliga saker att glädjas åt. Istället för att försvinna ner i allt mörker och grått.

De senaste tiden har dessa fina saker flutit förbi mina sinnen:
 ASK LENA
är en liten serie om 12 videor där Lena Dunham, skaparen till tv-serien Girls, besvarar frågor från sina fans. Anledningen till videorna är att hennes bok ”Not that kind of girl” släpptes i september i år. Läs mer här.


source
WELCOME TO DINOVEMBER
som är en månadslång invasion för fantasin. Refe och hans fru Tuma dedikerar nämligen hela November till att få sina barn att tro att deras leksaksdionsaurier lever sitt eget liv om natten. Och vad de hittar på med dinosaurierna, alltså! Kolla själv här.

De finns också på facebook och deras fantasifulla äventyr för dinosaurierna har även blivit en bok.

MONSTER!
som är ett extremt vältalat spoken word om kvinnor och halloween.

Det här inlägget postades i favoriter, tankar för dagen, vinter. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till november

  1. Sandra skriver:

    Hej, det här är kanske en helt galen fråga men jag måste fråga! Jag googlar runt i desperat jakt på en bok och hamnar i din blogg. Jag läser i ett gammalt inlägg om hur din fröken läst boken för dig på mellanstadiet, precis som jag nu vill göra för mina elever på mellanstadiet, men boken går inte att köpa längre, och många vill låna den på biblioteket! Kanske, kanske du vill sälja din bok till mig, om du har den kvar? Boken jag söker är Julmysteriet av Jostein Gaarder. Värt en chansning!

    • Malin skriver:

      Hej Sandra,
      även om det är en galen fråga så är det givet att en ska ställa den tycker jag. Det stämmer att jag har boken kvar, men jag är alltför fäst vid den för att vilja skiljas från den. Så tyvärr vill jag inte sälja den. Har du prövat att googla efter den på diverse bokförsäljningssidor? Jag håller tummarna för att du får tag i ett exemplar! Det är en fantastisk bok. Lycka till!

Kommentera

